Waar zijn jullie composteerbare koffiecapsules van gemaakt?
Zetmeel, schors en plantaardig materiaal zoals suikerriet.
Moet ik ze in zakken verzamelen?
Nee, niet tenzij je beeldhouwwerken of sieraden wilt maken of een week wilt sparen voor de composthoop. Graaf ze gerust in je eigen grond of beter nog: stop ze bij je eigen voedselafval.
Hoe maken jullie ze?
Ons productieproces maakt gebruik van hernieuwbare energie – zon, wind, water en biogas.
Wat voor soort koffie is het?
Biologisch, FairTrade®, klimaatneutraal en verdomd lekker. Hij is gemaakt met arabica bonen (duurder en gladder dan goedkopere robusta) van één herkomst – nooit gemengd.
Werken alle capsules in uw machine?
Het merendeel van de Nespresso®-compatibele capsules werkt in onze machine.
Zakken ze in elkaar?
Alleen als u erop gaat zitten en natuurlijk… in de industrie composthoop, na 23 weken.
Ik woon in een flat en heb geen composthoop, dus wat moet ik doen?
Gooi de capsules gewoon weg in je gewone voedselafvalbak – ze zullen op natuurlijke en normale wijze vergaan.
Werken Nespresso®-capsules in jullie machine?
Nespresso®-capsules werken in de Sjöstrand Espresso machines.
Wat gebruikt u voor transport – zeilboten en fietsen?
Dat zouden wij het liefst willen, maar het zou een negatieve invloed hebben op onze levertijden… dus compenseren we het klimaat door middel van Vi-Agroforestry. Dit is een organisatie die bomen plant en zich bezighoudt met andere creatieve manieren om de CO2-uitstoot te compenseren.
Wat zijn uw sterkste koffiesoorten?
We hebben een intensiteitsschaal, waarbij No1 en No2, de meest intense smaak heeft. Al onze koffies, behalve No3 zijn ontworpen voor espressokoffie, d.w.z. 40ml. en de kleine kopjestoets. De grote kopjesknop is bedoeld voor lungo koffie, No3 en No5.
Hoe lang duurt de levering?
Houd rekening met vijf werkdagen – echte werkdagen, dus niet de weekends en vakanties.
Welke betaalmethoden zijn er beschikbaar in de webshop?
U kunt betalen met een Credit Card.
Ik wil mijn bestelling wijzigen of annuleren, hoe doe ik dat?
Neem contact met ons op via e-mail: [email protected], maandag t/m vrijdag tussen 9.00 – 17.00 uur.
Ik heb een probleem met mijn producten, wat moet ik doen?
Neem contact met ons op via e-mail: [email protected], maandag t/m vrijdag tussen 9.00 – 17.00 uur en wij zullen je helpen met het regelen van een reparatie of vervanging.